Publications :: Dossier Professionnel

Publications :: Dossier Professionnel

Présentement nous n’acceptons pas les propositions pour le Dossier professionnel pendant les changements de la nature et le format de la publication. Nous vous encourageons à faire une proposition à la Revue canadienne d’enseignement supérieur.

Le Dossier professionnel de la SCÉES est publié deux ou trois fois par année. Il a pour principal objectif de présenter des comptes rendus, des études, des actes de congrès et des articles susceptibles d’intéresser les personnes à l’œuvre dans le monde de l’enseignement supérieur dans de meilleurs détails et dans des formats plus souples, notamment en termes de longueur, que ce qui est normalement possible dans le cas de revues spécialisées.

Le Dossier professionnel décrit et analyse des questions d’actualité touchant aux politiques et pratiques dans l’enseignement supérieur. La lecture de ces fichiers requiert Adobe Acrobat Reader.

Numéro Titre Auteur(s)(es)
No. 31 (Janvier 2011) Following the Ontario Transfer Student: From College to University Inception Christine Helen Arnold
No. 30 (Décembre 2009) Community college students and applied research Sabrina Faust Zúñiga
No. 29 (Décembre 2008) Course management systems and campus-based learning Valerie Lopes
No. 28 (Janvier 2008) The effects on monopsony on strategy and leadership in Ontario colleges Michael Cooke
No. 27 (Printemps 2006) The efficacy of strategy in higher education – A methodology Jeffrey Litwin
No. 26 (Été 2005) The mission of the university George Fallis
No. 25 (Février 2005) Working boards in tertiary education: Lessons from three case studies Daniel W. Lang
No. 24 (Automne 2003) Strategic management of universities Julia Eastman
No. 23 (Été 2003) Health evidence application and linkage network (HEALNet) Accomplishments and Impacts 1995-2002 Vivek Goel & Diana Royce
No. 22 (Été 2002) The entrepreneurial response of public universities Anatoly Oleksiyenko
No. 21 (Printemps 2002) The quality of university teaching: Faculty performance and accountability. A literature review Jane E. Harrison
No. 20 (Hiver 2001) Restructuring the Nova Scotia university system: Reactions from university senior administrators Gudrun Curri
No. 19 (Automne 1999) Determiants of administrative effectiveness: Why some academic leaders are more influential and effective than others Daniel J. Julius & J. Victor Baldridge & Jeffrey Pfeffer
No. 18 (Printemps 1999) Similarities and differences: A case study in measuring diversity and selecting peers in higher education Daniel W. Lang
No. 17 (Hiver 1999) A primer on responsibility centre budgeting and responsibility centre management Daniel W. Lang
No. 13 (Printemps 1999) Strengths, weaknesses, opportunities and threats: A SWOT analysis of CSSHE Valerie Grabove
No. 9 (Automne 1991) Program reviews: Practices and lessons Edward A. Holdaway & Walter E. Harris & Robert J. Crawford & J. Peter Meekison
No. 5 (Printemps 1989) Linking plans and budgets Daniel W. Lang
No. 4 (Automne 1988) Planning and decision making in universities Daniel W. Lang