Announcements

Updated in OCTOBER 2019

October 3, 2019 – Conference Call for Panel Proposals and Submission Links now available!

CONGRESS 2020 ANNOUNCEMENT
September 25, 2019

Dear CSSHE Members:

We are pleased to announce some innovative new directions for our CSSHE 2020 Conference drawing on initial feedback from the CSSHE Stakeholder survey. Our goal for our society and the CSSHE 2020 conference is to:

  • Provide a better forum for scholars, practitioners, graduate students and higher education professionals,
  • Engage the membership more fully, attract new members and expand the reach beyond our current audiences,
  • Reframe the current tracks, open up new themes, allow for more member driven panels and offer new sessions such as lunch town hall debates on key policy issues.

Our call for proposals will be available shortly.  We are excited to introduce:

  • A new submission portal
  • A re-structuring of former tracks into 10 panel themes
    • Curriculum, Teaching, Learning & Technology
    • Student Services and Student Experiences
    • Administrative Leadership & Institutional Change
    • Public Policy, Governance and Finance
    • Access, Pathways and Institutional Transitions
    • International and Comparative Education
    • History, Scholarship and Philosophy of Higher Education
    • Academic Professions and Pathways
    • Methodologies in Understanding Higher Education
    • Community Campus Engagement

There will also be an Open Track Panel to invite papers that do not fit within the above themes. Indigeneity and indigenous education as well as equity, diversity and inclusion are core and central to all of these higher education themes and are thus crosscutting rather than siloed topics in the context of current higher education issues.

  • A two-step application process which will involve thematic panel selections followed by a call for individual papers for each of the selected thematic panels.
  • Full paper submissions to be considered for a CJHE Special Issue.

Our call for proposals will outline all of this in greater detail. We encourage a wide range of submissions –interdisciplinary, multidisciplinary, cross sector and multi actor between and among scholars, practitioners, policy makers, administrators, higher education professionals, activists and the media. Graduate students are specifically encouraged to submit proposals to the 2020 conference.

We look forward to your participation in making The Canadian Society for the Study of Higher Education (CSSHE) annual conference 2020 a huge success! See you at Western University in London-Ontario from May 31-June 2, 2020

Stay tuned for more details to be released very soon!

////

Chers membres de la SCÉES,

Nous sommes heureux d’annoncer de nouvelles orientations novatrices pour notre conférence SCÉES 2020, suite au résultats préliminaires d’un sondage auprès des parties prenantes de la SCÉES. Notre objectif pour notre société et la conférence CSSHE 2020 est de:

• offrir un meilleur forum aux chercheurs, aux praticiens, aux étudiants des cycles supérieurs et aux professionnels de l’enseignement supérieur,

• mieux impliquer les membres actuels, attirer de nouveaux membres et élargir la portée au-delà de nos publics actuels,

• recadrer les voies actuelles, ouvrir de nouveaux thèmes, permettre un plus grand nombre de panels dirigés par les membres et proposer de nouvelles sessions telles que des débats en plénière sur des questions politiques clés.

Notre appel à propositions sera disponible sous peu. Nous sommes ravis de vous présenter:

• un nouveau portail de soumission

• une restructuration des anciennes voies en 10 thèmes de panel

  • Curriculum, enseignement, apprentissage et technologie
  • Services aux étudiants et expériences étudiantes
  • Leadership administratif et changement institutionnel
  • Politique publique, gouvernance et finances
  • Accès, voies et transitions institutionnelles
  • Éducation internationale et comparée
  • Histoire, avancement des connaissances et philosophie de l’enseignement supérieur
  • Professions et parcours académiques
  • Méthodologies pour comprendre l’enseignement supérieur
  • L’engagement communautaire sur les campus

Il y aura également un panel ouvert pour inviter à la soumission d’articles qui ne correspondent pas aux thèmes ci-dessus.

L’équité, la diversité et l’inclusion, ainsi que l’indigénéité et l’éducation autochtone sont au cœur de tous ces sujets de l’enseignement supérieur et sont donc transversaux plutôt que cloisonnés dans le contexte des défis actuels de l’enseignement supérieur.

• Un processus de soumission en deux étapes qui impliquera la sélection de panels thématiques suivies d’un appel à communications individuelles pour chacun des panels thématiques sélectionnés.

• Les soumissions d’articles complètes doivent être considérées pour un numéro spécial de la Revue canadienne d’enseignement supérieur (RCES).

Notre appel à propositions décrira tout cela avec plus de détails. Nous encourageons un large éventail de soumissions – interdisciplinaires, multidisciplinaires, multisectorielles et multi-acteurs parmi les chercheurs, les praticiens, les décideurs, les administrateurs, les professionnels de l’enseignement supérieur, les activistes et les médias. Les étudiants aux études supérieures sont particulièrement encouragés à soumettre des propositions au congrès 2020.

Nous espérons pouvoir compter sur votre participation pour faire du congrès annuel la Société canadienne pour l’étude de l’enseignement supérieur (SCÉES) un franc succès! Rendez-vous à l’Université Western à London-Ontario du 31 mai au 2 juin 2020

Restez à l’écoute. Plus de détails apparaîtront très bientôt!


Updated in June 2019

HER 2019 Conference – Mexico City – September 2019
Call for Papers – Deadline 15 June 2019

Federation Budget 2018 press release
Federation’s press release on federal government’s 2018 budget

University Affairs
Centre for the Study of Canadian and International Higher Education (CIHE) – OISE

Globe and Mail
Is the cost of postsecondary education worth it?


University Affairs
Filling in the postsecondary education data gaps


Academic Matters
Congress 2015: The one-sided higher ed conversation


Academic Matters
Congress 2015: The Canadian higher education data problem


NipissingU News – Leslie Wardley receives CSSHE Award
NipissingU News

Leslie Wardley
Leslie Wardley receives CSSHE Award

UBC News – William Bruneau receives CSSHE Award
UBC News


UManitoba News – Erica Jung receives CSSHE Award
UManitoba News


HEQCO survey of non-full-time faculty
TAKE THE SURVEY :: closes 19 April 2015


Policies and Practice of Quality Assurance and Control in Higher Education
12th International Workshop on Higher Education Reform || Tianjin Normal University (Tianjin, China) || 21-23 October 2015
Conference Information


The Legitimacy and Impact of Business Schools and Universities
EFMD Higher Education Research Conference || University of Oxford (United Kingdom) || 3-4 June 2015
Conference Information