The Board of Directors of the Canadian Society for the Study of Higher Education is delighted to announce that Dr. Michelle McGinn, Brock University, has been appointed as the Interim Editor-in-Chief of the Canadian Journal of Higher Education (CJHE) and Sharon Hu, British Columbia, has been appointed as the Managing Editor.

Michelle McGinn Michelle K. McGinn is Acting Vice-President, Research and Professor of Education at Brock University, St. Catharines, Ontario, Canada. She holds a PhD in Curriculum Theory and Implementation from Simon Fraser University and a certificate in Research Administration from Mohawk College. Her primary interests include research collaboration, researcher development, scholarly writing, mentorship, and ethics in academic practice for graduate students and established scholars. She is a co-investigator on the “Academic Researchers in Challenging Times” project funded by the Social Sciences and Humanities Research Council of Canada to explore the careers, practices, and identities of social science scholars and research administrators (see arictproject.com). She is a long-time member of the Canadian Society for the Study of Higher Education, including a past term on the Board of Directors (2017–2019).

 

Sharon Hu Sharon Hu has managed various Canadian journals since 2009. Her role is to ensure a smooth process for the review, layout, and dissemination of the articles. Outside of her work with the CJHE, Sharon is an experienced instructional designer specializing in using media and interactive activities to create impactful online learning experiences.

Le conseil d’administration de la Société canadienne pour l’étude de l’enseignement supérieur a le vif plaisir d’annoncer que Michelle McGinn, Ph. D., de l’Université Brock, a été nommée rédactrice en chef intérimaire de la Revue canadienne d’enseignement supérieur (RCES) et que Sharon Hu, de l’Université de la Colombie-Britannique, a été nommée gestionnaire de la revue.

Michelle McGinn Michelle K. McGinn est vice-présidente intérimaire à la recherche et professeur de pédagogie à l’Université Brock, à St. Catharines, en Ontario. Elle est titulaire d’un doctorat en théorie et mise en œuvre du curriculum, qu’elle a obtenu à l’Université Simon Fraser, et d’un certificat en administration de la recherche du Collège Mohawk. Ses principaux champs d’intérêt comprennent la recherche collaborative, le perfectionnement des chercheurs et chercheuses, la rédaction scientifique, le mentorat et l’éthique dans les pratiques universitaires pour la communauté étudiante aux cycles supérieurs et les chercheuses et chercheurs établis. Elle est cochercheuse dans le cadre d’un projet financé par le Conseil de recherches en sciences humaines; intitulé Academic Researchers in Challenging Times, il explore les carrières, les pratiques et les identités des chercheurs et chercheuses dans le domaine des sciences humaines ainsi que des administrateurs et administratrices de recherche (voir arictproject.com). Membre de longue date de la Société canadienne pour l’étude de l’enseignement supérieur, elle a fait partie de son conseil d’administration de 2017 à 2019.

 

Sharon Hu Sharon Hu gère diverses revues canadiennes depuis 2009. Elle se voit maintenant confier le rôle d’assurer une transition en douceur pour ce qui est de l’évaluation, de la mise en page et de la distribution des articles. Outre son travail pour la RCES, Sharon est une conceptrice pédagogique chevronnée, spécialisée dans l’utilisation des médias et d’activités interactives pour créer des expériences d’apprentissage en ligne percutantes.